У понеділок, 28 квітня 2025 року, в приміщенні дирекції «Медіацентр» стартував навчальний тренінг «Комунікаційна стратегія державних органів влади 2.0».
Проєкт організувала команда ДП «ГДІП» за підтримки Фонду Ганнса Зайделя в Україні, Міністерства закордонних справ України, Західноукраїнського національного університету.
Мета тренінгу: вдосконалити рівень професійних компетенцій державних службовців у сфері комунікацій; систематизувати знання і навички взаємодіяти із суспільством України та міжнародними партнерами. У межах проєкту учасники матимуть змогу розвинути компетенції для ведення комунікацій у різних аспектах європейської інтеграції України та протидії російській інформаційній війні. А після завершення тренінгу та успішного складання тесту вони отримають відповідний сертифікат про проходження освітнього курсу.
Усі лекції проводять у змішаному форматі — в приміщенні Медіацентру ДП «ГДІП», що на вул. Пирогова, 6-А, а також онлайн, через платформу «Zoom». Спілкування з учасниками в межах тренінгу відбувається за допомогою месенджера «WhatsApp».
Із вітальними промовами звернулися до учасників цьогорічної навчальної програми директорка Департаменту публічної дипломатії та комунікацій МЗС України Вікторія Ляліна-Бойко та заступниця директора Фонду Ганнса Зайделя в Україні Олена Максимова.
«Російська війна проти України — це не лише фізична агресія, а й масштабна інформаційна війна, спрямована на маніпуляцію свідомістю, дезорієнтацію суспільства і послаблення міжнародної підтримки. У цьому контексті стратегічні комунікації стають головним інструментом захисту правди, єдності та свободи. Стратегія росії — отруїти світ брехнею. Наше завдання — донести правду про те, як росія роками готувалася до вторгнення, відповідала ультиматумами, розв’язувала варварські війни. Що ж потрібно робити на рівні комунікацій інших органів влади? Розвивати професійні команди, які створюють контент різними мовами, добре розпізнавати свою аудиторію, співпрацювати з міжнародними партнерами, щоби протидіяти російській пропаганді, і пам’ятати, що кожна розмова з іноземцем є частиною нашої великої боротьби за серця і розуми у всьому світі»,
— наголосила у своєму вступному слові Вікторія Ляліна-Бойко.
Олена Максимова і собі привітала учасників тренінгу та подякувала партнерам за плідну роботу задля проведення таких заходів, а також розповіла про пріоритети в діяльності Фонду Ганнса Зайделя, зокрема і в Україні, що має просвітницьку спрямованість:
«Комунікація дуже впливає на згуртованість і побудову довіри суспільства до інституцій. Кожна урядова структура чи орган місцевого самоврядування через свої комунікації будує імідж країни і транслює її цінності. І ми це бачимо, тому що також підтримуємо різні проєкти щодо налагодження міжмуніципального партнерства за кордоном. У часи реальної і гібридної інформаційної війни ми вважаємо за потрібне надати громадянам і професійному колу широку базу практичних знань і всіх можливих інструментів задля забезпечення прозорих та ефективних комунікацій на основі демократичних принципів».
Модерували захід фахівці дирекції «Медіацентр» ДП «ГДІП» Андрій Марценюк та Анна Міхолат.
Перший тиждень навчального тренінгу «Комунікаційна стратегія державних органів влади 2.0» було присвячено розгляду поняття «комунікація», її видів, функцій, стратегій ведення та значення на державному рівні.
Першу лекцію на тему «Комунікації як частина публічного управління» фахово прочитав начальник Управління стратегічних комунікацій Міністерства юстиції України, фахівець у галузі зв’язків з громадськістю та інформаційних операцій Ален Бобров. Експерт поділився своїм баченням важливості комунікацій у роботі державних структур, окреслив ефективні стратегії контркомунікацій, правила взаємодії з журналістами та шляхи розвитку регіонального медіасередовища. Серед основних порад для успішної роботи з локальними ЗМІ він виокремив необхідність налагоджувати співпрацю через пресрелізи й спільні ініціативи; підтримувати професійне зростання регіональних журналістів, організовуючи воркшопи, менторські програми і круглі столи, а також сприяти розвитку незалежних медіа, забезпечуючи їм доступ до інформації, спілкування з експертами і грантової підтримки.
У вівторок, 29 квітня, відбулася друга лекція на тему «Основи гендерної рівності та соціальної інклюзії в комунікаціях». Спікеркою цього дня була народна депутатка України Інна Совсун. Свій виступ вона присвятила темі гендерної рівності та соціальної інклюзії в комунікаціях. Основну увагу лекторка закцентувала на важливості інклюзивного підходу, негативному впливові стереотипів і стигматизації в суспільстві. Вона наголосила на необхідності чутливої та коректної взаємодії з вразливими групами. Для створення безбар’єрного і справді інклюзивного комунікаційного середовища спікерка порадила переглядати усталені моделі спілкування, користуватися словником коректних термінів, а також проводити аудит сайтів, публікацій і сторінок у соцмережах.
Після кожної лекції спілкування було продовжено в дискусійних панелях, де учасники тренінгу «Комунікаційна стратегія державних органів влади 2.0» активно ставили спікерам запитання.